Tuesday 24 January 2012

buah oh buah

Assalamualaikum...haloo korang!...yee mmg aku da lama x update blog niy..biase laa kalau da start sekolah niy asyik busy jee bkn busy pew pon ..busy dgn homework jee...mcm mnew nk mgelak kn drpde homework yg byk sgt tuh?..okeyh..x ade kena mengena ngn buah...hehe

buah oh buah??..mcm x de cerita lain jee nk cerita kn??..hahhx!..suke hati aku laa nk cerita apew pon..okeoke..jgn gaduh2..hahahx!...buah..hurm...tahun niy ramai giler yg bgy buah..mentang2laa raye cina kalau boleh nk bagy buah jee..hahahx!...oke just kidding!...mule2 jiran sebelah kanan aku bgy buah limau satu kotak...pehhh!...lgipon ayh aku da beli limau satu bakul lgi tu pon x habiz agy...byk siot!..hahahx!..pztu esok nyee pulak jiran sebelah kiri aku lak yg bagy buah..tpy bukan buah limau..huh!selamat..tpy rpenyee lom selamat agy..hahhx!...mule2 dye bgy satu plastik besar yg berisi buah rambutan,rambai ngn manggis....penuh satu plastik tuh...aku bile dpt ajew..troz  masuk mulut da alang2 kn..heheh..pztu jiran aku tuh bagy agy satu plastik berisi buah jugak..ingatkn da habiz bagy..hehe..dye bagi buah pulasan ngn duku langsat..wow!...sedap giler rase nyee!mmglaa sedap sbb dari kebun sendri..hehe..baru dpt da nk habiz..hahhx!..trok betul..tpy ayh aku pon join mkn skali..heheh

ibu aku da pening,siape nk mkn buah byk2 niy?..nasib bek ayh aku bgy idea yg bernas!..hehe..ayh aku suruh bagy separuh kt jiran sbelah kanan aku tuh...aku pon bungkus laa byk2...mcm2 jenis buah ade..ibu aku pon bgy laa kat jiran sebelah...da bgy pon masih byk agy niy buah nyee...nasib baik esok nye balik kmpong..leh bgy nenek aku..hehhe...yg lebih tu pon..masih ade lagi kat rumah ...yg tukang mencekik nyee semestilaa aku ngn ayh aku...hhahax!..okeylaa..tngoklaa dulu buahnyee iyee..
buah limau

duku langsat,pulasan

rambai,rambutan,manggis

hah!..byk x??...sorry gmbar x berkualiti..harp mklumlaa pone murah mmg mcm tuh..hehe..mcm2 jenis buah ade da boleh jual...semestinyee lumayan..heheheh...okeylaa mls nk cerita pnjg..lgipon ntah papew jee aku cerita tuh mcm budak tadika pon ade..hehe..okeoke..cau dulu ok..Assalamualaikum..bubye!

No comments:

Post a Comment