Thursday 28 November 2013

Penang mai part 1

Assalamualaikum 

haa sini semua cheq nak share kat hang semua masa cheq dengan family cheq pi penang . maii lerrrr...*entah betul tidak aku mengloghatnyaa *

al maklumlah cuti sekolah ni kan macam macam peracangan dah buat . nak pergi sana la nak pergi sini laa . haih sampai aku pun naik pening . tapi pergi cuti punya pasal hilang segala pening .

actually family aku tak planning pun nak pergi penang . kiteorang pergi penang pun secara kebetulan . sebenarnya tujuannyaa cuti sekolah ni nak pergi melawat saudara kat kelantan . punya excited kau aku nak pergi kelantan . ye laaa first time kann . tapi nak pergi ke kelantan tu cancel sebab saudara dah pindah kat ipoh . so , tak ada jodoh laa aku nak pergi makan budu kat sana *macam kau makan je budu -.- * . ipoh pun ipoh laa . kiteorang pergi ipoh just satu hari jee . memandangkan ipoh dah dekat dengan penang , apalagi kiteorang pun rancang pi penang . lagi pun aku pun tak pernah pi penang ni . excited macam hape -.-

sampai je penang , hujan pulak dahh . sedih nyaa lahai . aku rancang nak pergi art street . sedih nyaaa lahai T_T . 

tengah hujan hujan tu perut pun rasa lapar gilaa .so kiteorang plan nak makan nasi kandar . first nak pergi nasi kandang beratur sebab tu nombor satu kat penang tapi tutup pulak . so,kiteorang pergi nasi kandar line clear . 

motif ?
outfit : tudung bawal hitam , flora maxi dress , pink maxi skirt and blue wedges shoes



sampai tak cukup meja =='


tak macam ramai pulak kan . aku pulak yang tercengang tengok orang ramai sangat . sesampai jee terus ada orang carikan tempat duduk  . orang tu amek order bukan main laju sampai mak aku pun tak faham dia cakap . last last hambik kau, kari kepala ikan . udang besar gilaaaa ! sotong , sayur dengan ayam . tercengang aku lagi sekali tengok . terus tak lapar dah . tengok udang yang besar gajah tu pun aku dah kenyang . mengigil gigil aku pegang udang tu . hoiiii lagi besar dari jari aku . so aku sarankan kalau sesiapa yang pergi penang tu meh ler pi nasi kandar line clear . memang sedap naaaa 


perut pun dah kenyang, apalagi teruskan plan yang first first tadi untuk pergi ke art street . yayyyy ! 
first thing yang aku fikir art street hanya kat satu lorong jee rupa rupanya bukan . kena jalan kaki pergi cari gambar gambar lukisan . setiap gambar lain lain tempat . memang kaki je laa transport masa tu tak pun motor .

gambar ni masa kat toy museum . antik uollss mainan dia semua

pegang bu jangan tak pegang



awww comel sangat tau ! suka sangat tengok dia peluk 



tumpang boleh ?


pening juga nak mencari gambar gambar semua ni . kadang kadang gambarnya tersorot . so memerlukan pemerhatian yang teliti . cewahhhhh ! 

so, itu je laa yang kiteorang dapat cari lagipun time tu gerimis pastu tak memasal demam kang susah . so back to the car and go to the next destination . jyeahhhh speaking london kau 

haa nak tahu lepas ni kiteorang pergi mana ? tunggu entry yang akan datang . aku akan update ni by part okey ? sebab nanti panjang sangat kang korang pula yang penat asyik nak scroll bawah . haha

okey Assalamualaikum bubye =D

No comments:

Post a Comment