Wednesday 10 July 2013

salam ramadhan

Assalamualaikum


hai semuaaaaaaaaaaaaaa ! . sorry sejak akhir akhir ni aku jarang update blog . disebabkan internet yang lembab membuatkan aku hilang mood nak update blog -.- spoil  mood aku jeee . 

so,ramadan telah pun bermula pada hari ni . siapa tak puasa ? cer angkat tangan . hoho . macam ada pulak orang nak mengaku tak puasa hari ni ye dakkk . dah besar pun dah tak reti reti nak puasa . malu laa sikit dengan budak kecik . siapa yang ponteng puasa tu harap harap laa terasa yeee . hahaha 

cerita tentang ponteng puasa ni siapalah yang tak pernah kan ? aku pun pernah tahu ! <----- nampak tu kejujuran aku . ahaks ! .tapi sekarang ni tak laaa.pernah ponteng pun masa kecik kecik dulu .time kindergarden gituuu .sikit sikit je telefon ibu cakap nak buka puasa sebab tak tahan tengok adik makan .hahhaaha . ibu pun bagi aku buka puasa . haha gembira tak terkata kau boleh buka puasa . kau hado ? 

curi curi makan ? ni mesti ada sesiapa pernah ni .baik mengaku . tak baik tipu dalam bulan ramadan ni . haaaaa .aku walaupun kecik kecik macam tu tapi aku tak curi curi makan tahu . direct terus kalau nak bukan puasa . tak main laa curi curi makan ni .hoho . tapi aku masih ingat lagi masa aku sekolah agama darjah berapa entah aku pun tak hingat . tak tahan punya pasal asyik pi toilet jeee . ehhh,bukan curi curi makan ehh tapi kumur memanjang . nak hilangkan dahaga .hhahaa .manjang muka aku jeee pi tandas .

ada lagi kisah aku dengan puasa ni . time kindergarden juga . masa tu kan campur dengan bangsa lain . so time rehat jee teacher akan bawa makanan bawa masuk kelas . haaa,classs kauu jahh .so,teacher cakap siapa yang tak puasa boleh makan . teacher tanya aku . aku diam japppp . disebabkan aku terliur tengok budak lain makan ,aku pun tipu teacher cakap aku tak puasa tapi balik rumah sambung puasa balik . hahhahahaa .senang nohh hidup .

kekadang teringatkan balik masa dulu dulu nak ketawa aku . macam macam perangai ada . ibu ayah melayan jeee perangai aku . tapi sekarang aku dah tak ponteng ponteng puasa lagi okeyy .sekarang puasa aku penuhh. dulu dulu jeee . al maklumlaaa budak kecik .hoho .sekarang entah apa kenapa aku tak nak pergi bazar . tetibe jee boleh macam tu . first thing sebab iman tak kuat tengok makanan bebanyak lagi lagi kalau bau makan .hadoiiii .kedua,sebab tak boleh tengok air yang penuh dengan ais . ahhhhhhhhh . terkeluar air liur aku . hahaha.
for your information tahun lepas dua je tau aku pergi bazar . tu pun terpaksa -.- hoho .so,jangan nak mengada ngada ajak aku pi bazar ramadan eh . baru tahu kee aku ni mengada ? sadlife -.-

okey,today saja saja jee nak story kat korang semua tentang aku dengan bulan ramadan ni . hope enjoy .
btw,aku nak mengucapkan selamat berpuasa kepada semua yang beragama islam . dalam bulan yang mulia ini memperbanyakkan laa bersedekah yee .tapi jangan lupa bayar zakat dan elakkan pembaziran !

so,ini sahaja untuk hari ini .
Assalamualaikum . bubye =D
selamat berbuka puasa yaaa nanti !

No comments:

Post a Comment